SEO (Search Engine Optimization) ili optimizacija web stranica za tražilice je dio marketinga koji se bavi što boljim pozicioniranjem web stranice na tražilicama (Google, Bing …) s ciljem što veće posjećenosti stranica za određene ključne riječi, čime se povećava broj kontakata ili direktne prodaje bez da se pozicioniranje na tražilicama plaća (npr. AdWords)
Za razliku od AdWords gdje kompanija plaća svoje mjesto na tražilicima, SEO se ne može kupiti ali se može zaraditi. Devedest posto svih posjetitljea na web stranice dolazi sa tražilica – uglavnom Google, a također treba uzeti u obzir činjenicu da prvih 5 rezultata koji se pojavljuju na tražilicama dobivaju 67% klikova – posjeta. Uzimajući u obzir te činjenice nije potrebno posebno naglašavati zašto je SEO toliko važan.
Položaj web stranice pri vrhu tražilica osigurava 24/7 promociju
Web stranica koja se nalazi pri vrhu na tražilicama osigurava tvrtki svakim danom sve veći broj posjetitelja što garantira snažnu promociju i oglašavanje 24/7 bez plaćanja za bolju poziciju na tražilicama (npr.AdWords). Dobro optimizirana web stranica je dugoročno sredstvo za poslovanje koje ne može nestati preko noći.
Povećana svijest o robnoj marki
Rangiranje web stranice na vrhu web tražilica rezultira značajnim pojavljivanjem i izloženosti web stranice za određene ključne riječi koje koriste korisnici interneta. Na taj način ljudi povezuju određenu robnu marku s ključnim riječima što utječe na povjerenje kod potencijalnih kupaca budući tvrtke koje su bolje rangirane na tražilicama (ljudi vjeruju Google) smatraju pouzdanim poslovnim partnerima
Sve više ljudi pretražuje putem tražilica prije donošenja odluke o kupnji
U današnje vrijeme, korisnici interneta vole online tražiti proizvode/usluge prije nego donesu odluku o kupovini. To je neupitna činjenica koju mora prihvatiti svaka tvrtka. Ako se web stranica tvrtke ne pojavljuje na internetu optimizacija web stranice je najbolja metoda za privlačenje posjetitelja web stranice i potencijalnih kupaca.
Troškovno efikasan marketing
Optimizacija web stranice za tražilice pruža mnogo veći povrat ulaganja u usporedbi s novinskim oglasima, televizijskim reklamama i drugim tradicionalnim alatima za oglašavanje.
- Informacija o zadatku-cilju optimizacije
- Istraživanje i usporedba sa konkurencijom
- Istraživanje i pretraživanje ključnih riječi (volumen, prijedlozi…)
- Revizija i analiza postojeće web stranice (npr. naslovi, meta oznake, alt oznake na slikama…)
- Analiza kvalitete i strukture linkova na web stranici
- Facebook konkurencija – usporedba sa konkrencijom na Facebook društvenoj mreži
- Praćenje rezultata, optimizacija i izvještavanje