Radio je različito mjesto za oglašavanje od svih drugih mjesta. Oglašavanje na radiju ne funkcionira na isti način kao ostali oblici oglašavanja. Mnogi današnji marketinški stručnjaci misle da je vrijeme oglašavanja na radiju prošlo. Nesumnjivo, oni ne poznaju i ne razumiju radijsko oglašavanje. Radio ima bitne značajke koje kada se upoznaju, marketinški stručnjaci mogu dobro iskoristiti u korist poslovnih klijenata. Svi oni koji misle da je vrijeme oglašavanja na radiju prošlo trebali bi ga prije svega bolje proučiti i poštovati. Radio je stari alat za oglašavanje ali njegovo vrijeme nije prošlo. Toj činjenici u prilog govore brojke. Samo u Zagrebu dnevno ima oko 100000 vjernih slušatelja radija. Oni pale radio da bi ga slušali, a oni drugi ga slušaju letimično, npr. dok se voze u autu.
Radijski slušatelji prvenstveno slušaju radio radi glazbe i žele informacije, kao vremenska prognoza, stanje na cestama… Slušatelji ne žele slušati suvišne reklama ali kada se to zna reklame se mogu osmisliti da budu dio programa a ne odvojen reklamni blok.
Snaga riječi je uvijek zapanjujuća i ne kaže se bez razloga da riječi slikaju tisuću slika. S jednim kvalitetnim radijskim oglasom pojavljuje se kod tisuće slušatelja različite slike radijskog oglašavanja. Nekima od njih oglasi se ušuljaju pod kožu.
Zašto radio još uvijek živi?
1. Radio je besplatan. Nikada nećete platiti ni jednu kunu za slušanje radijskog programa
2. Radio uređaj je veoma jeftin. Nije potrebno da se kupi računalo, pametan telefon. Radio uređaj može se nabaviti već za 100 Kn.
3. Radio je lokalan. Veoma često potrebne su lokalne informacije koje neki drugi mediji ne pružaju na kvalitetan način.
4. Voditelji radio programa veoma su zabavni i zanimljivi. Mnogi slušatelji doživljavaju radio voditelje kao svoje prijatelje.
5. Radio je pouzdan. Da bi slušali radijski program dovoljno je imati baterije kao izvor napajanja i može se pratiti omiljena radio stanica.
Nekoliko argumenata za oglašavanje na radiju:
1. Različite radio stanice imaju različite slušatelje. Radio omogućava da komunicirate točno sa slušateteljima kojima se želi poslati poruka.
2. Studije su pokazale da slušatelji kada i čuju radijski oglas rijetko mijenjaju svoju omiljenu radio stanicu.
3. Radio je samo zvukovni mediji i taj način oglašavanje aktivira druge dijelove ljudskog mozga i pomaže da se emitirani oglas lakše upamti.
4. Radijsko oglašavanje nije skupo a radijski slušatelji mnogo vremena provode slušajući omiljenu radijsku stanicu (u prosjeku 14 sati tjedno). Upravo tih 14 sati tjedno pomaže oglašivaču da izgradi svijest o brandu kod slušatelja.
5. Podaci govore da 20% ljudi koji koriste internet istovremeno online slušaju svoju omiljenu radio stanicu.
6. Radio je prijatelj mnogim slušateljima kada se osjećaju usamljeno i to je odlična prilika da oglašivači kroz razne promocije i sponzorstva kvalitetno izgrade svijest o brandu.
Na kraju, da li je radio mrtav? Ne, sigurno nije samo se prilagođava sadašnjim vremenima. Ljudi koji se bave marketingom često ne poznaju radio i ne ulažu dovoljno vremena da bi ga shvatili. Ljudi s radija također moraju uložiti malo više truda da pokažu da su kvalitetni stručnjaci u svom mediju i da je oglašavnje putem radija dobra investicija koja donosi rezultate.